Suprasti, kaip vartotojai suvokia kainas – ištisas mokslas. Dėl šios priežasties atliekama daugybė kainodaros tyrimų ir eksperimentų. Šiais duomenimis, norėdami nustatyti pačią tinkamiausią kainą savo prekėms ir paslaugoms, remiasi verslininkai ir prekybininkai.
Surinkome 5 įdomius faktus apie kainą ir vartotojų elgseną.
#1 Lygindamas kainas vartotojas dažniausiai nesirenka pigiausio produkto, nes pigiausias asocijuojasi su rizikingu sprendimu, pvz.: nuėję į vaistinę gausite visą sąrašą vaistų nuo galvos skausmo, tačiau greičiausiai rinksitės Jums žinomo pavadinimo produktą, nepaisant to, kad sąraše bus už jį pigesnių.
#2 Žmonės mieliau leidžia laiką nei pinigus. Tai reiškia, kad pristatant prekę ar paslaugą reikėtų akcentuoti ne kainą, o maloniai praleistą laiką. Tai sukuria asmeniškesnį vartotojo ryšį su produktu / paslauga.
#3 Skaičius 9 magiškas ne tik pasakose. Remiantis Williamo Poundstone‘o tyrimais, kaina, kuri baigiasi 9-etu, net 24 proc. padidina pardavimus lyginant su suapvalinta kaina. Be to, kad ir kaip bebūtų keista, pastebėta, kad kainą, besibaigiančią 9-etu žmonės renkasi dažniau nei už ją mažesnę (34 doleriai vs. 39 doleriai už moterišką drabužį).
#4 Nenaudingi kainos pasiūlymai padeda išryškinti siūlomo produkto suvokiamąją vertę. Pateikiant 3 pasiūlymus, nenaudingasis turėtų būti pateikiamas per vidurį. Taip jis veikia kaip nukreipimas į tikrąjį pasiūlymą, pvz.:
- Internetinio leidinio prenumerata – 59 Eur,
- Spausdinto leidinio prenumerata – 125 Eur,
- Internetinio ir spausdinto leidinio prenumerata – 125 Eur
Kurį pasiūlymą rinktumėtės jūs?
#5 Žmonės jaučiasi apgauti, jei už tą patį daiktą skirtingose prekybos vietose tenka mokėti skirtingą kainą, nepaisant to, jog skiriasi prekybos vietų pobūdis, interjeras ir pan.